מה עלי לעשות במקרה של אשפוז כפוי?

אשפוז כפוי

יש תופעה שכמעט ולא מדברים עליה והיא העובדה כי כל שנה עשרות אלפי אנשים בישראל מאובחנים עם בעיות נפשיות. זה חבל מכיוון שאם היינו מודעים לתופעה זו סביר מאוד להניח כי היינו יכולים להתמודד עמה הרבה יותר טוב. מתוך אותם עשרות אלפים יש אלפים אשר נכנסים אל אשפוז כפוי. לכן עולה השאלה מה לעשות במקרה של אשפוזים כפויים?

אם כן אם קרוב שלכם צפוי להיכנס או כבר נכנס אל אשפוז בכפייה אנו ממליצים לכם לפנות אל עורך דין שילווה אתכם בהליך זה. עליכם לדעת כי אשפוז תוך כדי כפייה נותן כוחות עצומים למדינה ולמוסדות האשפוז ולכן הגנה של עורך דין היא קריטית וממש אבל ממש לא כדאי לוותר עליה אם אתם רוצים שהקרוב שלכם יצא שלם מן האשפוז.

איך אבחר את העורך דין הטוב ביותר לטיפול באשפוז כפוי?

אין ספק כי לא כל עורך דין מומחה בנושא של אשפוז כפוי ויש משמעות אדירה לשאלה אל איזה עורך דין אנו פונים בגין אשפוז תחת כפייה. אז איך נדע האם העורך דין מומחה לנושא זה?

אם כן ביקור קצר באתר האינטרנט של העורך דין יספר לנו כל מה שאנו צריכים לדעת כל ההתמחות של העורך דין. היה והאתר של העורך דין מציין כי הוא מומחה לאשפוז בכפייה הרי שזה ברור כי כך אכן יהיה. היה והאתר לא מציין כלום בנושא זה זה ברור כי אנו צריכים לחפש עורך דין אחר שזה תחום ההתמחות שלו.

מדוע חשוב ללוות את המאושפז בעת אשפוז כפוי?

אשפוז כפוי מחייב ייעוץ של עורך דין לפני ההחלטה על האשפוז בכפייה וזאת בכדי למנוע את האשפוז (בהנחה שאכן האשפוז אינו נחוץ). אך שימו לב וזה חשוב להבין. פעמים רבות עורך דין יצטרך ללוות את המטופל גם לאחר ההחלטה על האשפוז הכפוי.

עליכם להבין כי באשפוז הכפוי יכולים להחליט על כל מני צעדים נגד המטופל צעדים אלימים הפוגעים בו ובאיכות חייו. כך למשל יכולים להחליט לקשור את המטופל או לכלוא אותו בתא ורק עורך דין מומחה יכול להילחם בהחלטות אלו. לכן מרגע שקרוב שלכם מאושפז בכפייה אנו ממליצים לכם לפנות אל עורך דין אשר ילווה אתכם לכל אורך ההליך ויגן עליכם כמו שצריך.

מדוע חשוב לטפל במטופל גם לאחר האשפוז הכפוי?

גם לאחר שהקרוב שלכם נכנס אל אשפוז כפוי כדאי לכם ללוות אותו בטיפול נפשי שיתמודד עם בעיותיו. המצב הנפשי של הקרוב שלכם לא מסתיים עם סיום האשפוז הכפוי ולכן חובה לטפל בו לכל אורך הדרך גם כאשר אשפוז בכפייה נגמר. לעיתים נצטרך גם להתייעץ עם עורך דין לאחר האשפוז למקרה שירצו לאשפז עוד פעם את הקרוב שלכם או שתרצו לתבוע פיצויים מן המדינה בגין האשפוז.

תפריט נגישות