חימום על גז

בתים קיימים רבים מחוממים בגז טבעי אך חישמול העלה את העלות (במחירים של היום) בהשוואה להחלפת תנור גז או דוד מים במכשיר גז חדש. תנורים חדשים פועלים ביעילות של 78 אחוזים ומעלה, בעוד שמערכות חימום גז טבעי יעילות ביותר צורכות 98 אחוז מהאנרגיה שלהן.

תנורי גז בעלי יעילות של 80 עד 97 אחוזים

ככל שהתפוקה גבוהה יותר, כך ניתן לייצר יותר חום עם אותה כמות דלק. חימום גז יכול להתבצע עם מספר סוגי חימום או שילוב של סוגים. חלק מהתנורים מתאימים לטבילה ישירה בזרם גז, בעוד שאחרים מתאימים יותר לחימום צינורות או טנקים עם גז.

חלק משתמשים בחשמל

כדי להפיק חום מהאוויר שמעל הקרקע. הם עובדים כמו מקררים עם משאבות חום המופעלות באוויר ואוספים חום לתא המזון שבו הם מפיקים מהאוויר ומוליכים אותו לתוך הבית, שם הם משמשים לחימום מים דרך צינורות, רדיאטורים, חימום מרכזי או מיכלי מים חמים מאוחסנים. דודי אוורור מסוימים מחממים מים מהמיכלים המאוחסנים, בעוד שדודים משולבים אחרים מחממים מים בעת הצורך.

דוודים אלה אינם משתמשים במערכת הביוב האופיינית שאנו מחברים לתנורי חימום

במקום זאת, דודי מגורים מתחממים עם גז טבעי, נפט, פרופאן, ביודיזל או תערובת של שניהם, ובמקום זה משתמשים בחשמל. טכנולוגיה זו פועלת בטמפרטורות נמוכות יותר מדודים קיימים, אך דורשת בידוד של בתים רבים ורדיאטורים גדולים יותר מסוגלים לספק יותר תפוקת חום.

בניגוד למערכות מים חמים הידרוניים

דוודי גז מייצרים קיטור, כאשר מים חמים מסתובבים דרך צינורות וצינורות ברחבי הבית. רוב מערכות החימום המרכזי המודרניות משתמשות במשאבות חשמליות לאספקת מים חמים לרדיאטורים ודודים; מערכות אלו נקראות משאבות. כשם שתנור מעביר חום ואוויר חם, מערכת הדודים מייצרת את החום הראשון מהמים ומפיצה אותו באמצעות רדיאטורים ברחבי הבית.

הכיריים מעבירים חום באוויר החם

בעוד מערכות הדוד מפיצות חום כמים חמים, אשר פולטות חום כשהוא זורם דרך רדיאטורים ומכשירים אחרים ברחבי החדר או הבית. מערכות כוח-גז-אוויר משתמשות במבערים (תאי בעירה) לחימום אוויר, בעוד שתנורים חשמליים משתמשים בסלילים חשמליים. אוויר קריר מוזרם באמצעות מבערי גז טבעי לחימום המרכזי של האוויר הדחוס, לשם הוא מועבר על ידי מחליפי חום, שם הוא מחמם את המבערים ומסתובב דרך מפוחים ומאווררים בצינורות הבית.

מחממי גז דורשים אוורור רציף של החללים החיצוניים

כך שאוויר צח יכול לחמם את המבערים ולשחרר מוצרי בעירה. על מנת למנוע מאווררי אוויר פליטה לרוץ בחדרי אמבטיה ומטבחים, עליך לפרוק את ארובה של תנור הגז, שכן פחמן חד חמצני יכול לדלוף לחדר אם הוא מופעל זמן רב מדי. מים חמים או אדים נשאבים דרך מחליף חום ומשמשים, בדומה לתנור, ליצירת חימום אוויר כפוי.

אם אין חשמל

הכיריים לא יכולות להתניע. זה אולי נשמע כמו אי נוחות, אך במקרה של הפסקת חשמל, הרכיבים החשמליים של תנור גז יכולים לעזור לגרום למערכת לפעול בצורה בטוחה יותר מאשר מבוגרים יותר. לדוגמה, תנור שעומס יתר יכול להפעיל מפסק ולהמשיך לעבוד.

אם יש לך גז טבעי זמין

ישנן מערכות חימום רבות המופעלות על ידי גז שנועדו לחמם את כל הבית באפשרויות חימום חלל שונות, במקום רק לחמם חדר יחיד. תנורי גז טבעי, המכונים גם חימום מרכזי, משתמשים במאווררים, מנועים וצינורות אוויר להפצת אוויר חם המשתחרר על ידי גרילים וגרילים. חום גז טבעי משתחרר על ידי כניסת אוויר דרך המערכת בטמפרטורות של 120 עד 140 מעלות פרנהייט.

החום שנוצר על ידי מערכת הגז שלך חם מזה של תנור חשמלי. המשמעות היא שהבית שלך יתחמם בפחות זמן, מה שמשפר את חימום הגז באקלים קר. האוויר במערכת המרכזית מסוגל לחמם חדר לטמפרטורה אנושית מתחת לממוצע של 98.6 מעלות.

בהשוואה לנפט או לפרופן

אתה יכול לסמוך על אספקת גז קבועה מבלי לחכות למסירת דלק. אם אתה משתמש בדוד גז, המערכת שלך תוכל לחמם את הבית שלך במקרה של הפסקת חשמל וגז טבעי ישמור על משפחתך בטוחה ותפעולית במזג אוויר חורפי קשה. גז מאפשר לך לבשל על להבה פתוחה, לספק חום מיידי ומאפשר לך לשלוט בכמות החום.

מחממי גז מספקים חום חסכוני

אמין ועקבי לבתים ולעסקים ברחבי ארצות הברית, אם כי העלות או העלות של חימום חשמלי משתנה עם עלויות השירות והיעילות של יחידות החימום. חימום גז טבעי עולה פחות ברוב אזורי הארץ מאשר חשמל ורכישת מערכת חימום גז חדשה ויעילה במיוחד יכולה להעניק לך הנחות מספק הגז המקומי שלך.

בחלק מהבתים ישנם רדיאטורים וחימום תת רצפתי

אך ברוב הבתים כיום יש חימום אוויר דחוס. מערכת זו משתמשת במאווררים, מחליף אוויר דחוס וגוף חימום גז (לרוב חשמלי) להובלת אוויר מחומם דרך צינורות אוויר לחדרים שונים בביתך. יש גם משאבות חום ומזגנים דו כיווניים (ראה פירוט בסעיף מערכות קירור).

מערכות אלו משתמשות במגוון אפשרויות לייצור חום

לרבות רדיאטורים, מערכות רצפה ולוחות. ההוספה לבית שלך היא קלה כאשר אתה רוצה לבצע שינויים - התקן תרמוסטט אזור כדי לשלוט בחדרים בודדים עם מערכת הידרונית או מערכת מים חמים (הנקראת מערכת הידרונית) או מערכת אוויר מאולץ. לעתים קרובות אנו חושבים על חימום מרכזי כמחזור רציף המעביר מים חמים מדוד לתנור שניתן להפעיל באמצעות גז, לרדיאטור, ולאחר מכן לחדרים אחרים הסופגים יותר חום.
למידע נוסף בנושא של פטריות גז לחימום חיצוני מומלץ לגלוש לאתר idans.co.il

תפריט נגישות