התריס התקלקל? כך ניתן לתקן אותו

ממש כמו כל דבר בבית שלכם גם התריסים יכולים להתקלקל ולהינזק במרוצת השנים. לעיתים מדובר בשחיקה טבעית, לעיתים באלמנט שמפריע לפעילותם ולפעמים צריך רק לנקות את המנגנון. בכל מקרה, רצוי שתדעו איך לתקן את התריסים בעצמכם ובכתבה הבאה תגלו כיצד.

 

נקו את פרופיל התריס והמעבר בין התריסים

 

אחד הגורמים הראשוניים אשר גורמים לכך שהתריס לא יעבוד כהלכה טמון באבק ולכלוך אשר מונעים את פעילותו התקינה. נסו לקחת מטלית לחה והעברו על כל הפרופיל של התריס, עברו בין התריסים עם המטלית ונסו להסיר כל שאריות של אבק אשר הצטבר במרוצת הזמן - עם החשיפה לשמש.

 

שימו לב שאין גורם חוצץ במערכת התריסים שברשותכם

 

לעיתים חציצה קלה כגון פרווה של חתול או חתיכת פלסטיק קטנה עשויים לגרום לכך שהתריס שלכם פשוט לא יעבוד. לכן, חשוב לסקור תחילה את האזור באופן נקודתי ומסודר ומומלץ לעלות עם סולם כדאי לעבור על כל המערכת המרכיבה את התריס שברשותכם. הסרה של גורמים חוצצים אשר תוקעים את המנגנון, יאפשרו לתריס לשוב לפעילותו במרבית המקרים.

 

בדקו את תקינות השקע החשמלי אשר מחובר לתריס

 

בתריסים חשמליים חשוב לבדוק את תקינות החשמל באזור. לעיתים מדובר בקצר אשר גורם לכך שהתריס לא יעבוד ולכן חשוב לוודא מאיפה הקצר נוצר ואז לטפל בו נקודתית. כדאי גם לנתק ולחבר את התריס החשמלי מהחשמל כדאי לעשות restart למערכת ולאפס אותה. לעיתים עניין פשוט זה יכול לסייע לכם לפתור את הבעיה באופן עצמאי.

 

התירו את החוטים והכבלים אשר נקשרו

 

עוד דרך לתקן את התריס אשר ברשותכם טמונה במעבר על החוטים והכבלים אשר מרכיבים אותו. לעיתים החוטים או הכבלים התבלו במרוצת השנים ולכן יש לבצע החלפה מסודרת שלהם. במקרים אחרים, מדובר בחוטים אשר נקשרו אחד בשני ויצרו סוג של "פקק" אשר חשוב להתיר. שימו לב לקשרים קטנים כגדולים אשר ההשפעה של כל אחד מהם יכולה להיות משמעותית.

 

ומה עושים אחרי שניסיתם הכל?

 

אם כבר ניסיתם את כל הדרכים שבכתבה והתריסים עדיין לא מתפקדים כהלכה, כדאי לפנות אל טכנאי תריסים חשמליים מקצועי. טכנאי תריסים איכותי אשר זוהי התמחותו יאפשר לכם לטפל בבעיות מורכבות יותר בעלות משתלמת ומבלי להחליף את התריס הקיים שלכם. חשוב רק שתבחרו בטכנאי תריסים חשמלי אשר יש לכם המלצות עליו מחברים או ממשפחה - כדי שתגיעו לאדם המתאים שיפתור לכם את הבעיה.

תפריט נגישות