השתלות שיניים להחלפת שיניים חסרות

שתלים דנטליים ידועים גם בשם "תותבות שיניים נתמכות בשתל".

השתלים ממוקמים בניתוח לתוך עצם הלסת. לאחר מכן נותנים להם להחלים. ברגע שהם הגיעו לרמת העצם, ניתן לקבע להם אחד ממספר כתרים דנטליים, מה שנותן לך חיים שלמים של בריאות שיניים שלמה ובתחושה טבעית.

מהם השתלות שיניים?

שתל דנטלי הוא בורג טיטניום קטן אשר מוחדר בניתוח ללסת כדי לקדם צמיחת שיניים טבעית שם. "שתלי שורש" אלו הם פתרון מצוין לטווח ארוך להחלפת שיניים חסרות, מה שגורם לחיוך שלך להיראות טבעי כמו השיניים החדשות שלך לפני שחסרו.

השתל משתלב בהצלחה רבה עם עצם הלסת לאחר ריפוי קטן - אך נוכל להחדיר אותם לעצם מיד מתחת לחניכיים לתוצאות מהירות יותר.

מה אני מקבל?

תקבלו סדרת טיפולים - תור אחד לניתוח השתלה, שלוש או ארבע פגישות מעקב להכתרת (להתאמת) השיניים ולתיקון השתלים. הטיפול מהיר ובטוח ללא צורך בהרדמה או בלינת לילה.

האם משהו כואב?

לאחר הניתוח, כל אי נוחות שאתה מרגיש נגרמת מהתפרים שאתה מקבל. הם יוסרו לאחר יום. למחרת משחת שיניים פשוטה אמורה לטפל בכל אי נוחות שתהיה לך. לאחר ההשתלה תיווצר צורת "דמעה" למשך מספר ימים.

האם אוכל ללעוס אוכל, או לאכול אוכל חם או קר?

כן, אתה יכול לאכול מזון חם וקר ביום שלאחר הניתוח. עליך להמשיך בתזונה הרגילה שלך, כולל לעיסה ובליעה.

כיצד פועלים כתרים הנתמכים בשתל?

כתר נתמך בשתל הוא כיסוי מתכתי. זה מתאים מעליו ונראה זהה לשן טבעית. אתה מקבל את כל היתרונות של שן טבעית, ללא רווחים ועם מראה תקין.

רופא השיניים שלך יכין תבנית (או "יציקה") של השיניים שלך ו"יצק" את הכתר כדי להעתיק את מבנה השיניים שלך. לאחר מכן יונח הכתר על השתל בעזרת דבק מיוחד. ייתכן שרופא שיניים יידרש להסיר את הכתר מאוחר יותר אם תרצו לשנות את גוון השיניים.

שאלות ותשובות נפוצות

מהן השתלות שיניים?

שתל דנטלי הוא בורג שיניים טיטניום המונח לתוך עצם הלסת. הבורג מספק בסיס להחלפת מבנה השן - שורש השן הטבעי שבו אבד. לאחר מכן מניחים כתר או גשר חדש שיתאים על הבורג באותו צבע וגוון כמו השיניים הטבעיות שלך. הכתר יכסה את הבורג ויהפוך אותו לגמיש יותר ויכול לנוע ולתפקד כמו שן טבעית. השתלים הדנטליים ישתלבו עם העצם ויישארו במקומם לכל החיים.

כיצד פועלים כתרים הנתמכים בשתל?

הם עובדים בדיוק כמו כל כתר אחר. הכתר עצמו עשוי מחרסינה ומתאים על השתל. זה ייתן לך חיוך טבעי יפהפה עם ביטחון רב.

האם הטיפול כואב?

הניתוח להשתלת בורג העצם הוא קצר מאוד ועשוי להתבצע בניתוח השיניים שלך. לאחר הניתוח, ניתן לך תרופה להפחתת אי נוחות והתפרים יוסרו תוך יום בערך. ניתן לחזור לעבודה לאחר 24 שעות באותו אופן כמו לטיפול שיניים אחר.

אם יש לך שיניים רגישות, אתה עלול לחוות תקופה של אי נוחות, בדומה לשן נגועה, בעקבות ניתוח ההשתלה. זה נגרם כתוצאה מלוחית הטיטניום והבורג שהוטבעו בלסת שלך. זה גם יביא לעלייה קלה ברגישות השיניים למשך מספר חודשים.

כיצד משתלים אלה בהשוואה לכתרים הנישאים בשיניים?

ההבדל הוא במראה השן לעומת צבע השן הטבעי, הגמישות להזזת השן,

כל עוד תטפלו היטב בשיניים ובשתלים, החיוך שלכם יחזיק מעמד לכל החיים. ובניגוד לגשרים, שעבורם על הספק להסיר חלקים מהשיניים הסמוכות, כל השיניים הבריאות נשארות שלמות. רופא השיניים שלך יכול להמליץ על שתלים לתיקון גשרים ותותבות שיניים קבועים או נשלפים. היות והשתלים קבועים, אין צורך להשתמש בדבקים כמו אלו המחזיקים את התותבות במקום.

עם שתלים

אנחנו לא צריכים להכין או לשחוק שיניים סמוכות כדי לייצב את התותבות שלך, כפי שקורה עם גשרים. שתל דנטלי גדל יחד עם הלסת לאורך זמן, ולכן אינו מחליק כמו תותבת. השתלת שיניים היא פתרון קבוע כאשר יש צורך להחליף שן אחת או יותר באזורים שונים.

שתלים דנטליים יכולים להיות הבחירה הטובה ביותר להחלפת שיניים חסרות במקום גשרים ותותבות

או כאשר גשרים ותותבות רגילים לא עובדים. שתלים גם מגנים על הלסת, דבר שגשרים ותותבות לא יכולים. במרכז להשתלות שיניים ורפואת שיניים אסתטית תוכלו לסמוך על רופא השיניים רמין מחללתי, דוקטור לרפואת שיניים, שיתאים להשתלות שיניים וייצור מענה קבוע ואסתטי לבעיית השיניים החסרות.

השתלת שיניים נחשבת לאופציה הריאלית ביותר להחלפת שן מכיוון שהיא משחזרת גם את העטרה וגם את שורש השן החסרה

בנוסף, ניתן להשתמש בשתלים לתמיכה מאובטחת בגשר או בתותבת מלאה או חלקית. אתה יכול אפילו להשתמש בשתלי עיגון תותבות כדי להחליף "שורה" שלמה של שיניים, עליונה או תחתונה.
עבור עוד פרטים נוספים על השתלות שיניים בחולון והשתלות שיניים להחלפת שיניים חסרות באפשרותך לגשת לאתר dental-clinics.co.il

בנוסף

בהיעדר שורש שן, שתלים משמשים כתחליף בריא יותר המחקה שן אמיתית. החיסרון הוא שלא כל השיניים יושתלו ולכן חלק ממסת העצם תאבד. אם חסרות לך כמעט כל השיניים שלך בקשת אחת (עליונה או תחתונה), תותבת הנתמכת בשתל עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר. הוא מונח על קו החניכיים ונותן רושם של סט שלם של שיניים.

הבעיה עם שיניים תותבות מסורתיות

היא שהן ניתנות להסרה, מה שאומר שהן יכולות להחליק, להחליק, ללחוץ, ליפול ולהפריע לפעילויות יומיומיות כמו אכילה ודיבור. בעוד שתלים דנטליים פועלים היטב להחלפת שן בודדת, ייתכן שהם אינם האפשרות הטובה ביותר להחלפת שיניים מרובות. עם זאת, השתלות שיניים מספקות מראה של שיניים טבעיות ויכולות להחזיק מעמד שנים, אם לא עשרות שנים, ללא צורך בתיקון או החלפה. עם זאת, שתלים דנטליים הם האלטרנטיבה הטובה והארוכה ביותר להחלפת מספר שיניים חסרות או פגומות.

בניגוד לתותבות

גשרים או שחזורים דומים אחרים, שתלים הם פתרון אמין לבעיית השיניים החסרות. אם חסרה לך שן אחת או יותר, השתלת שיניים היא דרך מצוינת להחזיר חיוך יפה ובטוח. שחזורים הנתמכים בשתל הם דרך בריאה ואמינה להחליף שן חסרה אחת או יותר. רופא שיניים קוסמטי ימליץ על השתלות שיניים לשיפור המראה של האדם, ויחליף את השיניים האבודות בתחליף קבוע שנראה, מרגיש ופועל כמו שיניים אמיתיות.

בנוסף

בניגוד לגשרים קבועים או תותבות נשלפות, השתלות שיניים לא ישפיעו על שיניים בריאות סמוכות או יגרמו לאובדן עצם בלסת. שתלים דנטליים מוכרים כיום כ"סטנדרט הטיפול" בשיניים חסרות מכיוון שעצם הלסת מתחברת לשתל הטיטניום ומספקת בסיס איתן לכתר החדש. שתלים דנטליים אלו מחליפים את כל קשת השיניים, כך שתוכלו לחייך בביטחון. השתל חודר לעצם הלסת והופך ליציב מספיק כדי לעמוד בשחזורי שיניים כגון סט כתר, גשר או תותבת.

תהליך זה דורש ביקורים מרובים

תותבות חלקיות נשלפות הן אופציה פשוטה יחסית להחלפת שיניים חסרות, ממש כמו שתלים דנטליים. אם אתה מאבד שן אחת או יותר, ייתכן שתזדקק לתותבות מלאות או חלקיות. שיניים תותבות הן תותבות נשלפות שעוזרות לך לאכול ולדבר כרגיל לאחר אובדן שיניים חמור. תותבות יכולות לשמש כדי להחליף פה או שיניים שלמות.

עם זאת

אתה יכול גם להשתמש במספר שתלים כדי להחליף יותר משן אחת, או כעוגנים לגשרים או תותבות. ניתן לקבע גשרים דנטליים גם באמצעות שתלים דנטליים להחלפת שיניים מרובות, ללא צורך בהנחת שתל נפרד לכל שן חלופית בנפרד. הכתר הנתמך על ידי השתל עדיף בהרבה על הגשר המסורתי.

גשר שיניים או תותבת חלקית עשויה להיות בעלת עלות ראשונית משתלמת יותר

אך זו אינה אופציה להחלפת שן קבועה. אולם לאחר החדרתו, גשר שיניים קבוע נראה, מרגיש ומתפקד כמו שיניים טבעיות, אין צורך להסירו לניקוי, ובדרך כלל הוא הרבה יותר משתלם מהשתלת שיניים. טיפול נפוץ נוסף לאובדן שן בודדת, גשר קבוע, מצריך חידוש משטח של שיניים סמוכות לתמיכה בגשר המוצק. בהיעדר מספר שיניים סמוכות, גשר נתמך בשתל הוא אפשרות הטיפול הטובה ביותר להחלפתן.

לאחר ריפוי מוחלט של השתל מניחים עליו כתר ומקבעים אותו

גשר נתמך בשתל הוא פתרון אידיאלי כאשר חסרות מספר שיניים ברצף. כשתחזור לשלב הבא של הטיפול, רופא השיניים שלך יניח את העזר והכתר מעל השתל כדי לתת לך את המראה והתפקוד של שן טבעית. לאחר מספר שבועות תחזור למקם על השתל את החיזוק הקבוע (המחבר) והשן. בשבוע הראשון לאחר הנחת השתל תקבל אנטיביוטיקה, ותסתמך בעיקר על משככי כאבים ללא מרשם כמו איבופרופן לכל כאב שיש לך.

במקרים אלו, לאחר ההחלפה, השתלים עובדים יותר מ-90% מהמקרים. מטופלים יכולים לעזור לשתלים להחזיק מעמד זמן רב יותר על ידי ניקוי הפה שלהם. כמובן, לאחר התקנת השתל, בדיקות שיניים קבועות הן קריטיות.

ניתן לענוד סתימות זמניות על מקום ההשתלה בשלב זה. בחודשיים עד שישה החודשים הבאים, השתל והעצם עשויים להתמזג כדי ליצור עוגן לשן המלאכותית. לאחר ההתקנה, שתל יראה ויתנהג כמו שן טבעית, ויאפשר למטופל לנהל אורח חיים פעיל.

השיניים במרכז שני הקצוות מקובעות למקומן ללא כל ברגים. גשר מסוג מגש משתמש בשיניים קיימות לתמיכה בהתקנת הגשר, במקום הנחת שני שתלים בשיניים. מכל צד, גשר הפולימר מחובר לשיניים הסמוכות.

בנוסף למראה ולתפקוד של שן טבעית

הגשר הנתמך בשתל הוא האפשרות היחידה שיכולה להחליף מספר שיניים חסרות בפופון, אילינוי, ללא צורך בתמיכת שן טבעית צמודה. גשר השיניים הנתמך על ידי השתל אינו מחבר יותר את הכתר לשן, אלא בעל כתר המחובר לשתל הדנטלי.

תפריט נגישות