איזה מצבר מתאים לרכב שלכם? המדריך המלא

איזה מצבר מתאים לרכב שלכם

כיצד לבחור מצבר לרכב המתאים לצרכי הרכב שלך?

בחירת מצבר לרכב אינה קלה כמו בחירת מצבר לטלפון. זה יותר מסובך כי יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון. כמו גודל המצבר, המתח, סוג המכונית, וגם המחיר. אז לפני שאתה קונה אחד, אתה צריך לדעת הכל על הדברים האלה.

ישנם שני סוגים של מצברים לרכב: חומצת עופרת וליתיום יון. סוללות חומצת עופרת זולות יותר אך הן שוקלות יותר ואורך חיים קצר יותר מסוללות ליתיום יון שהן יקרות אך קלות יותר ומחזיקות מעמד זמן רב יותר.

דיאגרמת החיווט למערכות 12 וולט פשוטה מספיק כדי שכל אחד יכול להבין אותה - גם אם מעולם לא ראה אותה לפני כן!

מהם היתרונות של סוללת מצבר לרכב בעלת מחזור עמוק?

מצברים למחזור עמוק יקרים יותר מאשר מצברים רגילים לרכב. עם זאת, הם חזקים יותר ויכולים להחזיק מעמד זמן רב יותר. הם משמשים גם לאגירת אנרגיה במערכות אנרגיה סולארית.

היתרונות של סוללת מחזור עמוק כוללים:

  • הם יכולים לעמוד ביותר מחזורי טעינה מאשר סוללה רגילה.
  • יש להם תוחלת חיים ארוכה יותר מאשר סוללה רגילה.
  • ניתן להשתמש בהם למטרות שונות, כמו אחסון אנרגיה במערכות אנרגיה סולארית.

איזה מצבר מתאים לרכב שלי? מדריך מקיף למצברים הטובים ביותר

המצבר הוא המרכיב החשוב ביותר ברכב. בלעדיו, המכונית לא יכולה להתניע או אפילו לרוץ. המצבר מספק חשמל לכל הפריטים החשמליים ברכב כאשר המנוע אינו פועל.

ישנם סוגים שונים של סוללות זמינות בשוק. הסוג הנפוץ ביותר הוא מצבר עופרת-חומצה שניתן למצוא ברוב המכוניות והמשאיות. ישנן גם סוללות ליתיום-יון המספקות יותר כוח אך הן יקרות וצריך להחליף אותן לעתים קרובות יותר מאשר סוללות עופרת.

במאמר זה נתייחס לסוגים שונים של מצברים והיתרונות שלהם כמו גם חסרונות כדי לעזור לך לקבל החלטה מושכלת לגבי סוג המצבר המתאים לרכב שלך.

איזה מצבר הכי מומלץ החלפת מצבר עד הבית?

כדאי לזכור שכאשר לוקחים שירות של החלפת מצבר עד הבית, לא תמיד עדיף לקנות את האפשרות הזולה ביותר. אתה עלול בסופו של דבר להצטרך להחליף את הסוללה לפני שאתה מצפה, ואין טעם גם לבזבז את הכסף שלך. אם אתם מכירים חברה טובה שמוכרת סוללות איכותיות, כדאי להשקיע באחת מהן במקום

לרוב לא כדאי לקנות סוללות זולות יותר מכיוון שהן פחות עמידות ואינן מחזיקות מעמד לאורך זמן. זה אומר שתצטרך לקנות שתי סוללות הרבה יותר מוקדם מאשר אם היית קונה סוללה יקרה יותר.
למידע מורחב אודות איזה מצבר מתאים לרכב שלכם? ניתן לגשת לאתר

ישנן שלוש חברות לייצור סוללות המומלצות ביותר. הם:

  • חברת בוש
  • חברת ורטה
  • חברת שנפ

ההבדל במחירים בין החברות הללו זניח, אך עקב התחרות ביניהן, מחירי הסוללות ירדו והמחירים כיום די זולים.

בין שלוש חברות המצברים יש תחרות רבה והיא לא רק מבחינת המחיר. ורטה ידועה כבעלת הסוללות האיכותיות ביותר, אבל וולטה ושנפ כבר מדביקים את הפער בעיקר בשל מחירם הזול יותר מאשר חברת ורטה.

איזה מצבר מתאים לרכב שלי

רכבים שונים דורשים מצברים שונים. לרכב מאזדה לדוגמה, תזדקק למצבר גבוה של 60 אמפר או למצבר התנע. דוגמה נוספת עבור דייהטסו סיריון, תזדקק לסוללת 46 אמפר.

כאשר אתה צריך מצברים חדשים לרכב, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. סוג הרכב, השנתון שלו וכמות ההספק הנדרשת הם כולם גורמים מכריעים באיזה מצבר הוא הטוב ביותר. רוב המכוניות יגיעו עם מצבר סטנדרטי, אך חלקן עשויות לדרוש שדרוג בהתאם ליצרן ודגם הרכב.

לדגמי קיה יכולים להיות גדלי סוללה שונים בהתאם לדגם. לדוגמה, בשנת 2014 לקיה פיקנטו הייתה סוללה של 40 אמפר ואילו לקיה פורטה הייתה סוללה של 55 אמפר.

דגמי קיה מגיעים במגוון רחב של גדלי סוללות כדי להתאים לצרכים שונים, למשל, הקיה פורטה דורשת סוללה של 55 אמפר. גודל הסוללה נקבע בדרך כלל על פי הגודל והכוח של המכונית.

דגמי סובארו אאוטבק ואימפרזה כוללים בדרך כלל סוללה באיכות גבוהה של 60 אמפר, בעוד שלרכבים חדשים יותר עשויה להיות סוללת התנעה. שני הסוגים הם סוללת EFB, או סוללת AGM Start-stop.

סובארו אאוטבק וסובארו אימפרזה הן חלק מהמכוניות בעלות סוללה יפנית סטנדרטית בגובה 60 אמפר. ישנם שני סוגים של סוללות, שהם סוללת EFB וסוללת AGM Start-stop.

תפריט נגישות